Çeşme’de Vale Kazası: 7 Milyon TL’lik Araç Hurda!
1801 okunma

Çeşme’de Vale Kazası: 7 Milyon TL’lik Araç Hurda!

Ağustos 4, 2025 14:00
Çeşme’de Vale Kazası: 7 Milyon TL’lik Araç Hurda!
0

BEĞENDİM

İzmir’in Çeşme ilçesinde, lüks bir otel olan Swissotel’in otoparkında, vale hizmeti sırasında büyük bir kaza yaşandı. Vale tarafından teslim alınan yaklaşık 7 milyon TL değerindeki bir otomobil, otoparkın duvarına çarparak kullanılmaz hale geldi. Olayın nasıl geliştiği, otopaktaki güvenlik kameralarına saniye saniye yansıdı.

Olay, geçtiğimiz pazartesi günü gerçekleşti. Selen Yalaz isimli vatandaş, akşam saatlerinde otelin kafesine gitti. Burada, lüks marka Mercedes otomobilini otelin vale hizmetine teslim eden Yalaz, bir süre sonra ayrılma kararı aldı ve aracının getirilmesini istedi. Vale çalışanlarından biri, aracı otoparktan almak üzere yola çıktı. Ancak, vale, aracı çalıştırıp otoparktan hızlı bir şekilde çıkarken virajı tam olarak alamayarak beton duvara çarptı. Çarpmanın etkisiyle aracın hava yastıkları açıldı ve otomobil ciddi şekilde hasar gördü. Bu sırada, kazadan yara almadan kurtulan vale, durumu hemen otel yetkililerine bildirdi.

Öte yandan, yukarıda aracını bekleyen Selen Yalaz, çalışanlara aracı için neden bu kadar uzun süre beklemek zorunda kaldığını sordu. Otel personeli, aracın hemen getirileceği yönünde bilgi vererek Yalaz’ı oyaladı. Yaklaşık bir saat süren bekleyişin ardından, Yalaz durumu sorgulamaya başladı. Bunun üzerine otel müdürü, kaza hakkında bilgi vermek üzere Yalaz’ı otoparka davet etti. Otoparka inen Yalaz, 7 milyon TL değerindeki aracının kaza geçirmiş halini gördüğünde büyük bir şok yaşadı. Yaşadığı üzüntü sonucunda Yalaz, durumu polis ekiplerine bildirerek sorumlulardan şikayetçi oldu.

Olayın güvenlik kamerası görüntüleri, olayın nasıl gerçekleştiğini detaylı bir şekilde gösteriyor. Görüntülerde, valenin koşarak otoparka geldiği, aracı çalıştırarak çıkışa doğru ilerlediği ve hızını alamayıp duvara çarptığı anlar yer aldı.

Olay günü yaşadıklarını aktarırken Selen Yalaz, “Geçtiğimiz günlerde Çeşme Ilıca’da, herkesin bildiği çok ünlü bir otelin şubesine gittim. Aracımı her zamanki gibi valeye teslim ettim ve otelin kafesine geçtim. Yaklaşık 1-1,5 saat sonra dışarı çıktığımda, aracımı istediğimde 20-25 dakika bekledim. Bu bekleyişin ardından durumu sorduğumda, valeler koşturarak otoparka gittiler. Ancak aradan geçen 45 dakikaya rağmen hala arabamı alamamıştım. Endişelenip durumu tekrar sorduğumda, kendisini gece müdürü olarak tanıtan bir yetkili yanıma geldi ve beni otoparka indirdi. Orada aracımın sadece hasar almadığını, kullanılamayacak hale geldiğini, dört hava yastığının patladığını ve yetkili servisin de bu durumu raporladığını öğrendim,” dedi.

Yalaz, “Yaşanan kazadan daha da vahim olan, durumun bir saat boyunca benden gizlenmesi ve bilgi verilmemesiydi. Olayın ardından otel yetkilileri bu durumu ‘vale otelin duvarının sağlamlığını kontrol etmiş,’ ‘olur böyle şeyler’ gibi son derece ciddiyetsiz ifadelerle geçiştirmeye çalıştı. Vale ücreti olarak alınan 400 TL bile iade edilmedi. Kaza sonrası yaklaşık 5 saat otelde bekletildim çünkü araç kullanılamayacak hale geldiği için hareket ettirilemiyordu. Otelden ikame araç talebimize de olumsuz yanıt verildi. Yaşadığım bu mağduriyet ve otelin yaklaşımı nedeniyle tüm yasal haklarımı kullanacağım,” şeklinde açıklamada bulundu.

En az 10 karakter gerekli