Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın Ankara-Afyonkarahisar arasındaki bölümünü havadan inceledikten sonra, basın mensuplarıyla bir araya gelerek projeyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Uraloğlu, bu hizmetin tamamlanmasıyla birlikte Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresinin 3,5 saate düşeceğini, aynı zamanda Ankara-Afyon arası yolculuğun 1 saat 40 dakikaya, Ankara-Uşak arası yolculuğun 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya, Ankara-Manisa arası yolculuğun ise 11 saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya ineceğini belirtti. Bakan Uraloğlu, hattın tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacaklarını öngördüklerini ifade etti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bir heyetle birlikte Ankara’dan helikopterle havalanarak, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın Ankara-Afyonkarahisar arasındaki bölümünde detaylı incelemelerde bulundu. Afyonkarahisar’da basın mensuplarına yaptığı açıklamada, bu projenin ulaşım alanında önemli bir dönüşüm sağlayacağını vurgulayan Uraloğlu, demiryollarının kalkınma, birlik ve kültürel etkileşim yolunda kritik öneme sahip olduğunu belirtti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde 2002 yılından bu yana demiryollarını geliştirmek için önemli adımlar attıklarını ifade etti.
Bakan Uraloğlu, son 23 yılda demiryollarına yaklaşık 64 milyar dolar yatırım yapıldığını ve 2002 yılında 11 bin kilometre olan demir yolu uzunluğunun 2025 yılı itibarıyla 13 bin 919 kilometreye çıkacağını açıkladı. Uraloğlu, Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolları Hattı gibi önemli projeler vasıtasıyla Türkiye’yi uluslararası yük taşımacılığında kritik bir merkez haline getirdiklerini söyledi. Ayrıca, Türkiye’nin kuzeyine yapılan ilk hızlı tren projesinin temeli olan Kırıkkale-Çorum hattının açılışını yaparak vizyon projelerine bir yenisini eklediklerinin altını çizdi.
Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın yapımı hakkında bilgi veren Uraloğlu, hattın toplamda 505 kilometre uzunluğunda olacağını ve beş ana istasyonun (Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Salihli ve Manisa) inşa edileceğini açıkladı. Bunun yanı sıra, proje içerisinde 49 tünel, 67 viyadük ve 81 köprü inşası gerçekleştirileceğini belirtti. Hattın tamamlanmasıyla birlikte mevcut demir yolu bağlantısının 824 kilometreden 624 kilometreye ineceğini ifade eden Uraloğlu, seyahat sürelerinin de büyük oranda azalacağını kaydetti.
Uraloğlu, hattın tamamlanmasıyla birlikte doğrudan hızlı tren konforuna erişecek olan yaklaşık 11,5 milyon insan olduğunu vurgulayarak, “Hızlı trenin sağladığı konfor ile seyahat süresinde gerek konvansiyonel tren gerekse de kara yoluna göre önemli avantajlar sağlanacaktır. Bu hattın açılması, bölgedeki ticaret, turizm ve kültürel etkileşimde önemli bir ivme kazandıracaktır.” dedi. Ayrıca, projelerin tamamlanmasının ardından Türkiye’nin lojistik gücünün artacağına, rekabetçiliği ve verimliliği artıracak altyapı projelerinin hayata geçirilmeye devam edileceğine dikkat çekti.
Sonuç olarak, Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın sadece bir ulaşım projesi olmayacağını, aynı zamanda bölgenin kalkınma destanı olacağını ve Türkiye’nin uluslararası ticaretteki rolünü güçlendireceğini belirtti. Uraloğlu, incelemelerinin ardından helikopterle Manisa’ya gitmek üzere şehirden ayrıldı.